2007. november 22., csütörtök

"Szaloncukor"

És igen! Idén is sikerült szert tennem a kedvenc szaloncukromra. :)
Nem Milka, és nem is vmi kacifántos feketeerdő csoda. Akinek mond vmit a Krowka név az tudja, h. milyen az igazi tejkaramella. Na az én kedvenc szaloncukrom pontosan ilyen csak lapos és szögletes. Régen "Télapó szaloncukor" néven futott, most "Boci karamella" címen, bár ez hülyeség, mert a Boci karamella az annyira beleragadt az ember fogaiba, h. a reggel megrágott cukorka még este is éreztette az ízét, töméseim jelentős részét neki köszönhetem, úgyhogy elég tapasztalatra tettem szert, azt hiszem! A Krowka az, ami henger alakú volt és tehén mintás (ez téveszthette meg az elnevező személyt), de az a Bocisnál jóval omlósabb, rétegekre váló, könnyen olvadó. Manapság újból kapható! :)
Az öcsém barátnője szerint ez nem is szaloncukor, mert nincs rajta csokibevonat, de eléggé csúnyán néztünk rá testületileg (még új a családban így még nem tudja, h. vannak szent dolgok!).
Naszóval, minden évben izgatottan kezdem keresni a szaloncukromat, mert ez nem kapható a nagyáruházakban, se a Tecsóban, se a Spórban, ez hol itt, hol ott bukkan fel. Tavaly teljesen véletlenül bukkantam rá a CBA-ban, ahol lényegében kisöpörtem a padlást (ugyanis ilyenkor megveszem anyuéknak és öcséméknek is a maguk 1-1 kilóját). Az eladó nő nézett is rendesen.
Idén viszont visszafogott voltam és csak fél kilót vettem (most a Vásárcsarnokban találtam az egyik árusnál.)
Na félni azért nem kell, jön még hozzá 450 g Szamos marcipán is, bár tavaly kicsit kicsapta a biztosítékot a 3. mandulahéj darab, amire ráharaptam, de azzal mentettem őket, h. legalább nem csak aromából van, mint a lila tehenes konkurencia marcipánutánzata.

Az viszont valószínű, h. idén kevesebb mézeskalácsot fogok sütni, mert úgysem lesz időm gyerek mellett a kidíszítésükre.

Tavaly nagy sikert arattak az ételszínezékkel színezett, és rum-, keserűmandula- ill. konyakmeggy aromával ízesített habfigurák (pl. zöld, keserűmandula fenyőfa; sárga, rumos halacska; piros, meggyes virág). Egy istennek nem jöttek rá, h. mitől, de nagyon ízlett mindenkinek! :)

Idén még nem tudom, h. mivel lepem meg a családot. Tavaly csokival bevolt gyümölcskenyér volt. Ez még apámból is képes volt rácsodálkozást kiváltani, aki szerintem csak akkor kapná fel a fejét a karácsonyi dőzs közepette, ha sikerülne citromos szaloncukrot szereznem (neki lényegében mindegy milyen szaloncukor van, eszi, de azért a citromos meglepné, az tuti!)

Ja, erőteljes nyomásgyakorlás folyik a karácsonyi pulyka megdöntésére. Én kezdeményeztem a trónfosztást halászlére tett javaslatommal, de anyám legnagyobb meglepetésére (és enyhe bánatára) többen csatlakoztak hozzám a családból.
Azért valószínűleg megkímélem a halpucolás gyötrelmeitől és elmegyek a Metróba ponty szeletet és harcsa filét venni.

Ez lesz a fiam első karácsonya!
Egyenlőre plafonról függesztett karácsonyfában gondolkodunk, megelőzendő a nagyobb veszteségeket, de aztán az is lehet, h. félni fog tőle! Majd kiderül!

Nincsenek megjegyzések: