2008. április 15., kedd

Egyenfizimiskák

Az elmúlt napok kényszerű fekvését olvasással és tv nézéssel próbáltam élvezetesebbé tenni.
Eközben felfedeztem, h. délelőttönként már nem csak venezuelai, brazil és olasz sorozatok közül válogathat az igényes közönség, de új színfoltként betört a dél-koreai szappanopera is!
Mivel teljesen meglepődtem a dolgon, ottragadtam és megpróbáltam lekövetni a történetet, azonban minden igyekezetem kudarcot vallott.
Az a helyzet, h. én alapból elég rossz arcfelismerő szoftverrel rendelkezem, ami számos problémát okozott már az életben, ezesetben azonban teljességgel lehetetlenné tette a szereplők egyenkénti beazonosítását és követését.
Mindenkinek sötétbarna haja van, és mandulavágású szeme, kiálló arccsonttal. Az egyhangúságot csak a két tanácsos szakálla töri meg, de ez édeskevés a többi szereplő megkülönböztetéséhez.
Ráadásul úgy tűnik a korabeli divat meglehetősen egyhangú volt, mert csupán kétféle viselet különbözteti meg az előkelő hölgyeket és a szolgálókat, de egyazon rangon belül mindenki ugyanúgy öltözködik.
Hogy végképp ne legyen semmi támpont számomra, az előkelő hölgyek mindegyike egyfajta pártában felfonva hordja a haját a homloka körül, sehol egy lokni, dauer, bubi.
Kb. 10 perc után feladtam, mert egyedül az ármánykodó udvarhölgyet tudtam pillanatokra kiemelni a tömegből, amikor a dél-amerikai szappanoperákból már jól ismert "csúnya, aljas és ármánykodó" nézést produkálta.
Vajon ők meg tudnak különböztetni minket, európaiakat?

1 megjegyzés:

Mademoiselle írta...

állítólag nem.
Ámbár én is így voltam vele világéletemben, mindig azt gondoltam, hogy ugyanolyanok, aztán itt lett pár távolkeleti csoporttársam, és pár hét alatt annyira megszoktam a vonásaikat, hogy ezer "ugyanolyan" között se téveszteném el az arcukat :-) Nagyon érdekes.