2008. január 3., csütörtök

Hegylakónak szeretettel születésnapja alkalmából!

… a szépségnek azért másik oldala is van, hogy kapcsolatunk ezzel a szép tájjal, ezzel a szép veknivel azon is múlik, mennyire képes szeretni az ember azt is, ami kellemetlen, sivár, mennyire képes szeretni ezt a tájat esős óráiban és napjaiban, amikor korán sötétedik, amikor az ember bent ül a kályhánál és azt hiszi, tíz óra elmúlt, pedig még csak fél hét van, mennyire képes szeretni azt, hogy egyszerre csak önmagával beszél, hogy megszólítja a lovacskát, a kutyát, a macskát meg a kecskét, hogy legszívesebben egyedül van és önmagával társalog, először csak szép halkan, amolyan mozit játszik, hagyja leperegni a múlt képeit, de később, mint ahogy az velem is történt, megszólítja önmagát, tanácsot ad önmagának, kérdezősködik és kérdéseket tesz fel, kihallgatja önmagát, hogy kiszedje magából a legmélyebb titkot, s mint az ügyész, benyújtja maga ellen a vádiratot és védekezik, és ekképpen, az önmagával folytatott, váltakozó párbeszéddel eljut az élet értelméig, nem ahhoz, ami volt és régen történt, hanem előrenézve, hogy milyen utat tett meg, és milyen az, ami előtte áll, és vajon jut-e még rá idő, hogy az elmélkedéssel olyan nyugalmat nyerjen, ami mentessé teszi a vágytól, hogy elmeneküljön a magány elől, a leglényegibb kérdések elől, amelyek feltevésére kell hogy ereje és bátorsága legyen az embernek...

/Hrabal: Őfelsége pincére voltam/

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönöm a köszöntőt, igazán jól esett.:)
Azért nem vagyok folyamatosan egyedül, csak valahogy mindig úgy maradok, mert talán túlságosan nagyok az elvárásaim a belső értékeket illetően.
Az év 365 napját szeretem itt tölteni, függetlenül attól, hogy kint a nyári nap ontja a melegét, vagy éppen a fagyos szél hordja a havat. Minden évszaknak meg van a maga szépsége, és ellentétben az általam nagyra tartott Hofi Géza által elkövetett örökbecsű beszólással, én nem az a magyar vagyok, akinek a négy évszak az ellensége.

Rebelle írta...

Szia!

Szóval te vagy a Gábor! :)
Kicsit irigyellek az életmódodért, bár én nem tudnám megvalósítani.
Túl háklis vagyok sokmindenben, és szeretek sokáig aludni. A rigók viszont szeretnek hajnalban ordítozni, pláne tavasszal. Olyankor mindig megorrolok rájuk! :)
Meg azt hiszem félnék is.