2008. január 16., szerda

A jó húsleves titka

Évek óta próbálok húslevest főzni. Sokféle módszert, sokféle húst, sokféle hozzávalót kipróbáltam már. Mindig vmi lúgos ízű lötty lett az eredménye, aminek alig volt színe.
Ma rájöttem, h. nem a hús, nem a leveszöldség és nem is a fűszerek adják a lényegét, hanem egyetlen, de nagyon fontos dolog: a türelem!
Ezt nem lehet 10 perc alatt megcsinálni, mint a natúrszeletet. Ennek idő kell, mire a csirke az alig pocogó vízben előgyöngyözi magából azokat a rejtett zsírokat, amiben a zöldségek és a fűszerek aromája eggyé olvad a hús kioldódó ízével.
Sajnos a rendelkezésemre álló szakácskönyvek egyikében sem találtam normális, laikusoknak is érthető leírást a tyúkhúsleves elkészítésének mikéntjéről, azonban megint segítségemre sietett a net! Momentán azzal, h. a párom megbízott egyedi, sablonoktól mentes sírcsokorfelirat keresésével a nagymamája koszorújára, és annyira a gépen ragadtam, h. teljesen elfelejtettem a levest.
Mire kimentem megnézni, h. mennyire égett oda, pont jó is lett! :)

1 megjegyzés:

roberto írta...

további ajánlások:

7 liter alatt el se kezdem. nemcsak bün, hiba is ez alatt húslevest fözni.
magam a csirke-pulyka fele-fele arányt szeretem, kicsit aranyabb színe lesz.
fontos szerintem, hogy a húst elöbb lobogó vízben 5-10 percig elöfözöm, s csak utána rakom át a nagyfazékban lobogó víz-zöldség-füszer lébe... ezáltal a "dzsuva" kifött már a húsból, amit akárhogy tisztítasz, tele van faggyúval és egyéb ízpusztítóval. tapasztalatom szerint sokkal lágyabb, finomabb leves készül így.

a zöldségfronton az egyéni elöszeretet a kérdés, én a zeller, répa és hagyma/póréhagyma mellett csak füszereket és vegetát teszek bele, olyannyira, hogy nem is sózom, azt a vegeta intézi. a blogom egyik decemberi posztján azt hiszem a komplett recept is ott van... ;)